Dag Mario,
We kwamen elkaar gisteren tegen in Kalenberg bij de schaapskooi. Ik heb wat van je foto’s bekeken en ik vind ze erg mooi; vooral de foto’s van de landschappen; de winterlandschappen zijn schilderijtjes geworden! Je kijkt met het oog van een schilder. Heel bijzonder. De foto’s van de vlinders en insecten zijn ook mooi, en waarschijnlijk herinneren ze jezelf aan de plaats en tijd en moeite die het gekost heeft om ze te “vangen” in beeld, maar voor de kijker zijn die foto’s meer bekend door de plaatjes die iedereen weleens in een insecten/vlinderboek, etc bekeken heeft. Natuurlijk blijft de bewondering van de diversiteit, met dank aan de Schepper (..), etc. De foto’s van landschappen roepen meer emoties op, raken diepere lagen ….. verlangen, volmaaktheid, schoonheid. … als bij een mooi gedicht.
Dank voor het delen en nog veel plezier met het fotograferen.
Hartelijke groet,
Fietje Wijkniet
Mario · oktober 6, 2012 at 09:27:10 ·
Hallo Fietje,
hartelijk dank voor je mooie dichterlijke woorden. Je hebt gelijk als je zegt dat landschapsfoto’s wat dieper gaan dan macro’s. Het proces is ook totaal anders. Veel trager. Ik maak graag gebruik van een statief en handmatige instellingen. Vaak ken ik de plek al, weet waar de zon zal zijn en kies ik het juiste moment op de dag. En als je dan maar vaak genoeg naar zo’n plek toegaat, dan komt het licht en de sfeer die ik zoek vanzelf een keer langs. Macro’s maken is ook leuk, maar gaat natuurlijk veel sneller. Mijn vlindermodellen zijn doorgaans niet heel erg geduldig. Op dit moment ben ik druk aan het zoeken naar nieuwe locaties voor als het herfstkleurgeweld echt losbarst. Nog een week of twee zoeken en dan maar hopen op een mooie sfeervolle ochtend of avond. En ze komen er echt weer aan. Het enige dat ik hoef te doen is zorgen dat ik er ben. Groet Mario
Dag Mario,
We kwamen elkaar gisteren tegen in Kalenberg bij de schaapskooi. Ik heb wat van je foto’s bekeken en ik vind ze erg mooi; vooral de foto’s van de landschappen; de winterlandschappen zijn schilderijtjes geworden! Je kijkt met het oog van een schilder. Heel bijzonder. De foto’s van de vlinders en insecten zijn ook mooi, en waarschijnlijk herinneren ze jezelf aan de plaats en tijd en moeite die het gekost heeft om ze te “vangen” in beeld, maar voor de kijker zijn die foto’s meer bekend door de plaatjes die iedereen weleens in een insecten/vlinderboek, etc bekeken heeft. Natuurlijk blijft de bewondering van de diversiteit, met dank aan de Schepper (..), etc. De foto’s van landschappen roepen meer emoties op, raken diepere lagen ….. verlangen, volmaaktheid, schoonheid. … als bij een mooi gedicht.
Dank voor het delen en nog veel plezier met het fotograferen.
Hartelijke groet,
Fietje Wijkniet
Hallo Fietje,
hartelijk dank voor je mooie dichterlijke woorden. Je hebt gelijk als je zegt dat landschapsfoto’s wat dieper gaan dan macro’s. Het proces is ook totaal anders. Veel trager. Ik maak graag gebruik van een statief en handmatige instellingen. Vaak ken ik de plek al, weet waar de zon zal zijn en kies ik het juiste moment op de dag. En als je dan maar vaak genoeg naar zo’n plek toegaat, dan komt het licht en de sfeer die ik zoek vanzelf een keer langs. Macro’s maken is ook leuk, maar gaat natuurlijk veel sneller. Mijn vlindermodellen zijn doorgaans niet heel erg geduldig. Op dit moment ben ik druk aan het zoeken naar nieuwe locaties voor als het herfstkleurgeweld echt losbarst. Nog een week of twee zoeken en dan maar hopen op een mooie sfeervolle ochtend of avond. En ze komen er echt weer aan. Het enige dat ik hoef te doen is zorgen dat ik er ben. Groet Mario